Deși evenimentul oficial de Black Friday este programat pentru săptămâna viitoare, mai mulți comercianți din România au dat deja startul reducerilor. În timp ce clienții sunt atrași de promoțiile timpurii, firmele de curierat se pregătesc pentru un volum uriaș de livrări, estimând o creștere cu cel puțin 20% față de anul precedent.
Reduceri în mai multe etape
Unii retaileri au ales să desfășoare campania de Black Friday în mai multe etape, pentru a acoperi o perioadă mai lungă de vânzări și pentru a evita blocajele logistice.
„Anul acesta am împărțit Black Friday în trei etape. Mulți clienți urmăresc deja produsele favorite și așteaptă perioada de vârf, între 7 și 9 noiembrie, când vom aplica cele mai mari discounturi. În a doua etapă observăm interes crescut pentru produsele de ultimă generație”, a explicat Ionuț Rădulescu, manager marketplace al unui mare retailer online.
În depozitele magazinelor care au „furat startul” se lucrează deja intens pentru procesarea comenzilor, semn că perioada de reduceri a început oficial.
Firmele de curierat, mobilizare totală
Creșterea bruscă a volumului de colete se resimte și în hub-urile firmelor de curierat, care funcționează deja în regim extins.
„În perioada Black Friday, personalul din centrele logistice va crește cu până la 65%, ajungând la aproximativ 1.200 de angajați. Vom suplimenta și flota de transport, cu 500 de camioane active la nivel național. De asemenea, toate depozitele vor lucra în program prelungit, inclusiv în weekendurile de după Black Friday”, a precizat Alin Abălășei, vicepreședinte operațiuni al unei companii de curierat.
La rândul ei, Adriana Manu, director de marketing, a declarat că peste 4.000 de curieri vor fi pe teren în toată țara. „Ne propunem să respectăm termenele de livrare, însă, având în vedere volumele uriașe, este posibil să apară întârzieri de 1-2 zile lucrătoare”, a avertizat aceasta.
Clienții, mai prudenți, dar tot interesați
Un sondaj recent arată că doar 15% dintre români intenționează să cheltuiască mai mult decât anul trecut, în timp ce 22% spun că nu vor face nicio achiziție. Mai mult de jumătate dintre participanți consideră că reducerile din acest an vor fi mai mici decât cele din 2024.
Totuși, specialiștii din industrie rămân optimiști. „Credem că oamenii așteaptă mai mult ca oricând campaniile din noiembrie și decembrie. Mulți și-au pus bani deoparte pentru a profita de reducerile de final de sezon”, a declarat Lucian Băltaru, CEO al unei companii de curierat.
Când este Black Friday oficial
Evenimentul oficial Black Friday 2025 este programat pentru vineri, 7 noiembrie, însă, după cum arată tendințele din acest an, a început deja mai devreme, transformându-se treptat într-o campanie de reduceri care se întinde pe aproape două săptămâni.















