Automobilul complet electric Mini produs de BMW în China ar putea fi supus unui tarif de 38,1%, cel mai mare pentru vehiculele electrice, conform planurilor preliminare ale Uniunii Europene.
Fabricarea vehiculului, cu un preț de aproximativ 35.000 de euro (37.345 USD), este realizată de un joint venture între BMW și Great Wall Motor din China. Producția în masă a început la sfârșitul anului trecut, la scurt timp după ce UE a demarat o investigație privind subvențiile acordate de Beijing producătorilor auto.
Încă în stadiile inițiale de producție, compania nu a reușit să furnizeze suficiente informații pentru a fi considerată cooperantă în cadrul anchetei Comisiei Europene, a declarat o sursă care a dorit să rămână anonimă din cauza caracterului confidențial al discuțiilor.
Companiile care au colaborat cu UE au primit tarife mai mici, cuprinse între 17,4% și 21%, conform unui document al Comisiei Europene văzut de Reuters. Printre acestea se numără și BMW Brilliance Automotive, un alt joint venture al BMW care produce modelul electric iX3 pentru export în Europa din 2021.
BMW a refuzat să comenteze situația. CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat recent că tarifele sunt “calea greșită”, exprimând îngrijorări similare cu ale altor producători auto germani, care se tem de un război comercial ce ar putea duce la tarife reciproce pentru mașinile exportate din Germania în China.
Comisia Europeană a menționat că întreprinderile mixte care produc mașini în China vor fi supuse acestor tarife, fără a specifica dacă parteneriatele mai recente ar putea beneficia de o cotă mai mică de 21% pentru companiile cooperante.
O majorare de 38,1% a prețului modelului Mini, destinat exportului din China în Europa, ar putea afecta vânzările într-un moment crucial pentru producător, care se bazează pe vânzările de mașini complet electrice pentru a atinge obiectivele stricte privind emisiile de carbon.
Termenul limită pentru impunerea măsurilor provizorii este 4 iulie, după care investigația va continua până la sfârșitul lunii octombrie.
Aceasta oferă timp pentru ca Beijingul și Bruxelles-ul să ajungă la un acord pentru a reduce impactul tarifelor. Companiile pot, de asemenea, să depună comentarii și să solicite audieri după impunerea măsurilor provizorii.